Teoretic este disponibil, practic este dificil de folosit. Noul număr de urgenţă, apelabil de persoanele cu dizabilităţi de auz şi vorbire, a intrat în funcţiune la începutul săptămânii. Teoretic, numărul de urgenţă ar trebui să vină în ajutorul celor care nu pot comunica normal, însă persoanele vizate cred că procedura este mult prea complicată şi ineficientă. Practic, apelul se face la 112, operatorul respinge apelul, după care apelantul primeşte o notificare de la 113. Aici persoanele cu deficienţe trebuie să trimită un sms cu natura urgenţei şi adresa. Oficialii dau asigurări însă că sistemul poate fi îmbunătăţit din mers, astfel încât să răspundă tuturor cerinţelor.
Sistemul se bazează pe recunoaşterea automată de către sistemul naţional unic de apeluri de urgenţă existent, 112, a apelurilor venite din partea persoanelor cu deficienţe de auz sau vorbire. Apelantul primeşte apoi un sms de la 113, în care i se solicită în scris natura urgenţei şi adresa. După transmiterea SMS-ului, operatorul va reveni cu întrebări suplimentare, apoi va transmite datele către Poliţie, Ambulanţă sau Pompieri. Chiar dacă apelantul ar putea să ducă la capăt toate instrucţiunile, este posibil ca operatorul să nu înţeleagă mesajele acestuia.
Pentru a beneficia de serviciul de urgenţă, persoanele respective trebuie să se înscrie în bazele de date speciale, la sediile asociaţiilor de profil sau la STS, personal, prin poştă sau online. Data limită este 26 noiembrie.