Firmele care au automate de produse și servicii vor trebui să le doteze cu case de marcat

de Stiri Buzau Media

Companiile care au automate prin intermediul cărora se vând produse sau servicii vor fi obligate să și le doteze, până la finele anului 2019, cu aparate de marcat cu jurnal electronic, conform unui proiect de act normativ aflat aproape de votul decisiv al Camerei Deputaților, scrie avocatnet.ro. Totuși, automatele vor fi exceptate de la obligația tipăririi bonurilor fiscale.

          Măsura este inclusă într-un proiect de lege care vizează modificarea Ordonanței de urgență a Guvernului nr. 28/1999 privind obligația operatorilor economici de a utiliza aparate de marcat electronice fiscale. Acesta a trecut deja de Senat în decembrie 2018 și zilele trecute a primit un raport prin care este propus pentru adoptare la Camera Deputaților. Printre altele, parlamentarii vor ca o nouă categorie de companii să fie obligată să folosească aparate de marcat cu jurnal electronic. Concret, este vorba de firmele care dețin automate prin intermediul cărora se pot cumpăra alimente, băuturi, cărți sau alte produse ori servicii. Termenul-limită pentru dotarea automatelor cu case de marcat va fi ultima zi a anului 2019. „Până la data de 31 decembrie 2019, operatorii economici care efectuează livrări de bunuri sau prestări de servicii prin intermediul automatelor comerciale ce funcționează pe bază de plăți cu cardul, precum și de acceptatoare de bancnote sau monede, după caz, au obligația de a dota automatele comerciale cu aparatele de marcat electronice fiscale [cu jurnal electronic]”, prevede documentul. În momentul de față, firmele care dețin automate de produse sau servicii sunt scutite în mod expres de obligația de a folosi case de marcat, indiferent că e vorba de aparate cu jurnal tipărit sau cu jurnal electronic.

În prezent, procesul de înlocuire a vechilor case de marcat cu jurnal tipărit cu noile case de marcat cu jurnal electronic este în plină desfășurare. Până acum, aproximativ 360.000 de noi case de marcat au fost puse în funcțiune la contribuabili, în condițiile în care autoritățile estimează că trebuie înlocuite în jur de 700.000 – 750.000 de aparate.