Lista actelor administrative fiscale care au valabilitate chiar dacă nu sunt semnate și ștampilate de către emitent a fost actualizată, potrivit unui act normativ al Agenției Naționale de Administrare Fiscală publicat marți în Monitorul Oficial. Codul de procedură fiscală intrat în vigoare de la 1 ianuarie 2016 prevede că actele administrative fiscale care cuprind toate elementele obligatorii și care sunt tipărite prin intermediul unui centru de imprimare masivă sunt valabile și în situația în care nu sunt semnate de către persoana împuternicită a organului fiscal, potrivit legii, și ștampilate de către organul emitent, în situația în care îndeplinesc cerințele legale aplicabile în materie.
Actul normativ al Fiscului se referă la emiterea prin intermediul centrului de imprimare masivă a unor acte administrative fiscale și procedurale și conține mai multe categorii de documente – în total sunt 29 de acte – care sunt valabile fără semnătura persoanelor împuternicite ale organului fiscal central, potrivit legii, și ștampila organului emitent.
Astfel, în prezent, următoarele acte administrative fiscale și procedurale sunt valabile fără ștampilă și semnătură. Este vorba despre:
- Titlu executoriu;
2. Somaţie;
3.Decizie referitoare la obligaţiile fiscale accesorii reprezentând dobânzi şi penalităţi de întârziere;
4. Decizie referitoare la obligaţiile fiscale accesorii reprezentând penalităţi de nedeclarare;
5. Înştiinţare privind stingerea obligaţiilor fiscale;
6. Adresă de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti;
7. Adresă de înfiinţare a popririi asupra disponibilităţilor băneşti pentru sedii secundare;
8. Adresă de înştiinţare privind înfiinţarea popririi;
9. Decizie de ridicare a măsurilor de executare silită asupra disponibilităţilor băneşti;
10. Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din România de persoanele fizice;
11. Decizie de impunere anuală pentru veniturile realizate din străinătate de persoanele fizice;
12. Decizie de impunere din oficiu a veniturilor persoanelor fizice;
13. Înştiinţare de compensare;
14. Înştiinţare de restituire;
15. Document de restituire;
16. Decizie de impunere privind recalcularea impozitului pe veniturile din salarii;
17. Decizie privind restituirea sumelor reprezentând cheltuieli cu bursele private;
18. Decizie de impunere din oficiu pentru impozitele, taxele şi contribuţiile cu regim de stabilire prin autoimpunere sau reţinere la sursă;
19. Notificare privind îndeplinirea condiţiilor pentru declararea ca inactiv potrivit prevederilor art. 92 alin. (1) lit. a) şi lit. f)/g) din Codul de procedură fiscală;
20. Notificare privind neconcordanţe între documentele furnizate şi evidenţa fiscală;
21. Notificare privind înregistrarea, din oficiu, în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (10) /art. 317 alin. (4) din Codul fiscal;
22. Decizie privind anularea, din oficiu, a înregistrării în scopuri de TVA, potrivit prevederilor art. 316 alin. (11) / art. 317 alin. (9) sau alin. (11) din Codul fiscal;
23. Decizie privind radierea, din oficiu, din Registrul Operatorilor Intracomunitari;
24. Notificare privind nedepunerea în termen a declaraţiilor fiscale;
25. Notificare privind modul de completare a declaraţiilor fiscale;
26. Decizie de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de impozit pe venit/contribuţii de asigurări sociale de sănătate/ contribuţii de asigurări sociale;
27. Decizie de impunere privind plăţile anticipate cu titlu de contribuţii de asigurări sociale de sănătate pentru veniturile din cedarea folosinţei bunurilor;
28. Decizie de impunere anuală pentru stabilirea contribuţiei de asigurări sociale de sănătate;
29. Notificare privind obligaţiile fiscale restante.